Monopoly krijgt Rotterdams jasje
ROTTERDAM - Rotterdam heeft vanaf vrijdag een eigen versie van het bordspel Monopoly. Vorige week werd al een Haagse editie gepresenteerd.
Bordspelontwikkelaar Identity Games overhandigt vrijdag het eerste Rotterdam Monopoly aan burgemeester Opstelten.
De Rotterdamse editie van het wereldberoemde gezelschapsspel neemt de spelers mee langs tal van bekende Rotterdamse straten, zoals het Weena, de Coolsingel en de Boompjes. Elke straat is voorzien van een sponsor uit het Rotterdamse bedrijfsleven. Zo is de luxekledingzaak Eduard Pelger sponsor van de Coolsingel, is het Groothandelsgebouw sponsor van Weena en staat het logo van voetbalclub Feyenoord bij stadion Feyenoord.
In totaal worden er 5500 spellen in de regio verspreid. De sponsoren gebruiken het spel als eindejaars- of relatiegeschenk.
Van het wereldberoemde bordspel zijn sinds de jaren 30 van de vorige eeuw talloze versies gemaakt. Het spel is verkrijgbaar in 26 talen en er zijn zo'n 200 miljoen exemplaren verkocht.
In Nederland is onder andere een Dam-tot-Domversie gemaakt. Ook lieten uiteenlopende bedrijven en organisaties een variant bedenken. Zo hebben Carglass, Transport en Logistiek Nederland en De Hypotheker een eigen Monopolyspel. Er is daarnaast een wereldeditie met steden zoals Tokio en Riga.
Deze tekst is geautomatiseerd gemaakt en kan nog fouten bevatten. Digibron werkt
voortdurend aan correctie. Klik voor het origineel door naar de pdf. Voor opmerkingen,
vragen, informatie: contact.
Op Digibron -en alle daarin opgenomen content- is het databankrecht van toepassing.
Gebruiksvoorwaarden. Data protection law applies to Digibron and the content of this
database. Terms of use.
Bekijk de hele uitgave van woensdag 8 oktober 2008
Reformatorisch Dagblad | 22 Pagina's

Bekijk de hele uitgave van woensdag 8 oktober 2008
Reformatorisch Dagblad | 22 Pagina's