25 Jarig Jubileum Bij Rabobank Middelharnis
Adri Peekstok vanaf 1978 in dienst!
Op donderdag 26 juni a.s. is Adri Peekstok uit Sommelsdijk 25 jaar in dienst bij Rabobank Middelharnis. In het jaar 1978 kwam zij op 16-jarige leeftijd in dienst van de bank als medewerkster Bedrijfsvoering. Inmiddels is Adri uitgegroeid tot Financieel Adviseur. Een terugblik op een 25-jarige bankcarrière.
Zonder sollicitatiebrief
Adri kwam in een tijd bij de bank dat men nog geen computers en pinautomaten kende. “Alles werd met de hand verwerkt. Wel hadden wij elektrische typemachines.” vertelt Adri. Op de vraag waarom Adri destijds koos voor Rabobank Middelharnis geeft zij lachend antwoord. “Ik ben zelfs aangenomen zónder sollicitatiebrief. De contacten tussen de directeur van de MAVO uit die tijd, de heer Van Hoorn, en de toenmalige directeur van de Rabobank, de heer De Krey waren goed. Af en toe informeerde de heer De Krey of de heer Van Hoorn nog ‘geschikte Rabobank kandidaten' had. En zo is het balletje gaan rollen.”
Kantoorhoudster Doetinchemsestraat
Adri begon haar loopbaan aan de Langeweg in Middelharnis, als medewerkster Bedrijfsvoering. Daarna heeft Adri nog in diverse andere functies gewerkt binnen Rabobank Middelharnis: als Assistent Hoofd Particulieren en Relatiebeheerder. Ook runde zij ruim vijf jaar als kantoorhoudster het toenmalige kantoor aan de Doetinchemsestraat. In die tijd kwamen klanten vooral naar de Rabobank om contant geld op te nemen van hun rekening. Aangezien het aantal klanten destijds veel lager was dan nu, kende je eigenlijk iedereen.
"Een klant bracht nooit zijn pasje mee, ook het rekeningnummer wisten de mensen vaak niet. Gelukkig kan ik goed nummers onthouden. Ik wist het rekeningnummer van bijna alle klanten uit mijn hoofd!” aldus Adri.
Plezier in je werk
Inmiddels is Adri Peekstok, na diverse avondstudies op HBO-niveau, doorgegroeid tot Financieel Adviseur. Nog steeds vindt Adri het contact met haar klanten zeer belangrijk. Het contact is anders geworden.
Vroeger kwamen klanten langs om geld op te nemen, maar vooral ook voor een praatje. Tegenwoordig komen zij specifiek langs om hun bankzaken te regelen. In de huidige tijd is dit uiteraard ook mogelijk via Intemetbankieren, maar bij ingewikkelde vraagstukken is het altijd nodig om een afspraak te maken met een financieel adviseur.
“Als Financieel Adviseur zorg je dat het financiële totaalplaatje van je klant in orde is. Ik vind het een uitdaging om dit zo goed mogelijk te doen. Elke situatie, elke klant is anders. Om dan tóch tot de perfecte oplossing te komen voor mijn klant, dat deze met een tevreden gevoel de bank verlaat, daar doe ik het voor.” vertelt Adri. “Je bouwt een vertrouwensrelatie op met je klanten en dit geeft een prettig gevoel.”
Na 25 jaar heeft Adri nog steeds plezier in haar werk. “Ik heb altijd het gevoel gehad dat Rabobank Middelharnis ‘mijn’ bank is. Ik doe mijn werk met veel plezier. De coöperatieve gedachte van de Rabobank is mij op het lijf geschreven! Ook ben ik zeer dankbaar dat ik dit werk kan en mag doen. Dat ik de kracht, de gezondheid en de kennis heb om mijn klanten op een zo goed mogelijke manier te helpen. Daar doe ik mijn uiterste best voor! Op deze manier kan ik mijn steentje bijdragen aan de groei van Rabobank Middelharnis.”
Adri heeft ervoor gekozen om haar 25-jarig jubileum bij Rabobank Middelharnis in besloten kring te vieren met haar familie en haar collega’s.
Deze tekst is geautomatiseerd gemaakt en kan nog fouten bevatten. Digibron werkt
voortdurend aan correctie. Klik voor het origineel door naar de pdf. Voor opmerkingen,
vragen, informatie: contact.
Op Digibron -en alle daarin opgenomen content- is het databankrecht van toepassing.
Gebruiksvoorwaarden. Data protection law applies to Digibron and the content of this
database. Terms of use.
Bekijk de hele uitgave van vrijdag 20 juni 2003
Eilanden-Nieuws | 18 Pagina's
