

Bewust mobiel - pagina 2
2003 Guido de Brès-Stichting, Den Haag ISBN 90-807629-5-4 Alle rechten voorbehouden. Niets uit deze uitgave mag worden verveelvoudigd, opgeslagen in een geautomatiseerd gegevensbestand, of openbaar gemaakt, in enige vorm of op enige wijze, hetzij digitaal, elektronisch, mechanisch, door fotokopi ...

Bewust mobiel - pagina 3
Drs. J.W. van Berkum (red.)Bewust mobiel SGP-visie op mobiliteitsbeleidSamengesteld door de werkgroep: drs. W. Oosterwijk (voorzitter), drs. J.W. van Berkum (secretaris) en drs. T.J. van den BergGUIDO DE BRÈS-STICHTING - DEN HAAG 3 ...

Bewust mobiel - pagina 4
Dit is een uitgave van de GUIDO DE BRÈS-STICHTING STUDIECENTRUM SGP Laan van Meerdervoort 165 - 2517 AZ Den Haag Telefoon 070-3029068 - Fax 070-3655959 E-mail: studiecentrum@sgp.nl Website: www.sgp.nl Giro 93021 t.n.v. Penningmeester Guido de Brès-Stichting Bestuur: dr. W. Fieret (voorzitter), mr ...

Bewust mobiel - pagina 5
Samenvatting Ontwikkelingen Mobiliteit ontstaat omdat mensen de behoefte hebben activiteiten te verrichten die ruimtelijk gescheiden zijn. Sinds de jaren zestig van de vorige eeuw is de mobiliteit in Nederland explosief gestegen. Het aantal auto’s is in ruim veertig jaar meer dan vertienvoudigd t ...

Bewust mobiel - pagina 6
kent echter niet dat de ogen moeten worden gesloten voor de negatieve effecten van mobiliteit. Een eerste negatief effect is de onveiligheid. Jaarlijks worden er ruim 1.000 verkeersdoden geregistreerd. Daarnaast is de milieuvervuiling een negatief gevolg van mobiliteit. Het aandeel van de verkeer ...

Bewust mobiel - pagina 7
in de randvoorwaardelijke sfeer. Zij moet mede zorgen voor de veiligheid van de burgers, voor het leefbaar houden van de omgeving en voor de ruimtelijke ordening van alle activiteiten. Beleidsaanbevelingen Op basis van de richtlijnen wordt in deze nota een aantal beleidsaanbevelingen gedaan. In d ...

Bewust mobiel - pagina 8
niet wenselijk dat door bepaalde streken grote delen van de dag lege bussen rijden. In dat geval kan beter worden gekozen voor taxi-opafroep faciliteiten. Dat is minder milieubelastend en levert zelfs nog een kwaliteit beter voorzieningniveau. Een vijfde aanbeveling is dat vanwege de beschermwaar ...

Bewust mobiel - pagina 9
Inhoud Woord vooraf ................................................................................ 11 1. Inleiding.................................................................................... 13 2. Mobiliteit in kaart gebracht...................................................... 17 2.1 ...

Bewust mobiel - pagina 10
3. Een bijbels gefundeerd toetsingskader voor mobiliteitsbeleid 43 3.1 Inleiding ............................................................................................... 43 3.2 Aandacht voor mobiliteit in de Bijbel............................................. 44 3.3 Bijbelse notie van rent ...