„Het merk is de nieuwe kerk”
„Bovendien kan het Amerikaanse protectionisme ertoe leiden dat Europese landen beleid gaan maken dat de binnenlandse vraag stimuleert. Ter compensatie van minder export. Door belastingen te verlagen bijvoorbeeld, of meer in infrastructuur te investeren. Er is een goeie kans dat Trump „can make Europe great again.””
Joachim Fels, economisch adviseur van vermogensbeheerder Pimco. Ook het dreigend populisme zal volgens hem voor meer overheidsuitgaven zorgen in Europa, om geld te geven aan degenen die zich buitengesloten voelen. „Het beste antwoord op populisme is populisme.” FD, 31 januari.
„Vroeger hoorden mensen in hun zuil wat moreel wel en niet kon. Nu de samenleving in de war is, willen mensen dat van ‘hun’ bedrijf weten. Er is behoefte aan moreel leiderschap. Het merk is de nieuwe kerk.”
Communicatiestrateeg Paul Stamsnijder constateert dat consumenten en werknemers steeds vaker van bedrijven een standpunt eisen over brandende maatschappelijke kwesties, zoals Zwarte Piet en het inreisverbod van Trump. De Volkskrant, 31 januari.
„De ontwikkeling van de cruisemarkt is booming, de megajachtbouw gaat gestaag door en het aantal nationale (marine) vlootvernieuwingsprogramma’s groeit. Dé markten waar we het de komende jaren van moeten hebben.”
Directeur Roel de Graaf van Netherlands Maritime Technology (NMT) –de brancheorganisatie van de scheepsbouwsector– ziet lichtpuntjes in de wereldwijde crisis die de sector in zijn greep heeft. In NMT Magazine.
„Als de groei doorzet, komt er vanzelf krapte op de arbeidsmarkt en kiezen werkgevers eieren voor hun geld: vaste contracten.”
Onderzoeker Ronald Dekker van Tilburg University voorspelt een comeback van het vaste contract. De Telegraaf, 31 januari
„Dat (groene kunstmest, red.) is een vreselijke term die de lading niet dekt. Het blijven producten uit dierlijke mest. Als dergelijke producten willen concurreren met minerale meststoffen, dan moet de certificering op dezelfde manier. De werking moet ook gelijk zijn.”
Voorzitter Marc van Doorn van Meststoffen Nederland, brancheorganisatie van de kunstmestindustrie, plaatst in vakblad Boerderij vraagtekens bij de trend onder boeren om zo veel mogelijk dierlijke mest en daarvan afgeleide producten te gebruiken.
„Wij doen dingen die niet door de machine gaan. Bij ons beoordelen mensen. Wij houden zeer van de inhoudelijke kant van het vak. We vinden het leuk om ergens de tanden in te zetten en als detectives op zoek te gaan. Dit is het summum van verzekeren. Bij ons komen bijzondere risico’s langs. Bijvoorbeeld een tank uit de Tweede Wereldoorlog die over de openbare weg naar een tentoonstelling moest worden vervoerd.”
Ingrid Visscher vertelt in Elsevier van 4 februari over haar verzekeringsbedrijf Vereende.
„Dat zou best een goede tegenhanger van de warmetruiendag zijn. De airco staat zomers vaak te hoog, waardoor mensen een warme trui moeten aantrekken. Maar ook die te hoge airco kost veel energie en geld.”
Nathalie van Loon, projectleider bij Klimaatverbond Nederland, over het idee om naast de warmetruiendag in de winter een kortemouwendag in de zomer te introduceren. ND, 4 februari.
Deze tekst is geautomatiseerd gemaakt en kan nog fouten bevatten. Digibron werkt
voortdurend aan correctie. Klik voor het origineel door naar de pdf. Voor opmerkingen,
vragen, informatie: contact.
Op Digibron -en alle daarin opgenomen content- is het databankrecht van toepassing.
Gebruiksvoorwaarden. Data protection law applies to Digibron and the content of this
database. Terms of use.
Bekijk de hele uitgave van maandag 6 februari 2017
Reformatorisch Dagblad | 18 Pagina's

Bekijk de hele uitgave van maandag 6 februari 2017
Reformatorisch Dagblad | 18 Pagina's