„Doeboek Hoogvliet niet volgens regels”
AMSTERDAM (ANP). Supermarktketen Hoogvliet heeft zich afgelopen zomer niet aan de regels voor kindermarketing gehouden toen hij een ”Vakantie Doeboek” uitbracht voor kinderen tot 12 jaar. Volgens de Reclame Code Commissie (RCC) staan er in het boek, dat verder vol staat met puzzels en spelletjes, allerlei producten die slecht zijn voor kinderen, zoals koekjes, snoep, hagelslag en frisdrank. Bovendien was de reclame gericht op kinderen jongen dan 7 jaar.
Deze tekst is geautomatiseerd gemaakt en kan nog fouten bevatten. Digibron werkt
voortdurend aan correctie. Klik voor het origineel door naar de pdf. Voor opmerkingen,
vragen, informatie: contact.
Op Digibron -en alle daarin opgenomen content- is het databankrecht van toepassing.
Gebruiksvoorwaarden. Data protection law applies to Digibron and the content of this
database. Terms of use.
Bekijk de hele uitgave van donderdag 24 september 2015
Reformatorisch Dagblad | 16 Pagina's
Bekijk de hele uitgave van donderdag 24 september 2015
Reformatorisch Dagblad | 16 Pagina's