Groot, groter, grootst
HAMBURG. De havens van Hamburg en Antwerpen hekelen de trend onder containerrederijen om steeds grotere schepen te bouwen. Dat meldde het Financieele Dagblad vandaag.
De megaschepen kunnen de havens steeds moeilijker bereiken en ook de grotere piekbelastingen bij het lossen van de duizenden containers zorgen voor problemen. Schepen van 400 bij 60 meter, die 10.000 grote zogeheten 40 voetscontainers kunnen vervoeren, zijn tegenwoordig geen uitzondering meer. Een manager van de Hamburgse haven noemt de macht van de containerrederijen tegenover de krant „absoluut krankzinnig.” Volgens hem leggen de rederijen de havens simpelweg hun wil op. Eddy Bruyninckx, directeur van het Antwerpse havenbedrijf, vindt dat het tijd is voor „een collectieve bezinning.” Hij roept op tot overleg tussen Europese koepelorganisaties van havens, rederijen en containerterminals.
Deze tekst is geautomatiseerd gemaakt en kan nog fouten bevatten. Digibron werkt
voortdurend aan correctie. Klik voor het origineel door naar de pdf. Voor opmerkingen,
vragen, informatie: contact.
Op Digibron -en alle daarin opgenomen content- is het databankrecht van toepassing.
Gebruiksvoorwaarden. Data protection law applies to Digibron and the content of this
database. Terms of use.
Bekijk de hele uitgave van vrijdag 11 september 2015
Reformatorisch Dagblad | 22 Pagina's
Bekijk de hele uitgave van vrijdag 11 september 2015
Reformatorisch Dagblad | 22 Pagina's