Kanjertraining zorgt voor beter klassenklimaat
Het klimaat van een problematische klas verbetert na het volgen van een Kanjertraining. Dat blijkt uit onderzoek waarop Lilian Vliek op 28 augustus promoveerde aan de Universiteit Utrecht.
Vliek onderzocht de effecten van de training op sociaal vastgelopen klassen en op kinderen met milde tot ernstige psychosociale problemen. Ze constateerde duidelijke verbeteringen in het klassenklimaat. Bij de kinderen zag ze een positief effect op zelfwaardering, depressieve gevoelens en prosociaal gedrag. Leerkrachten rapporteerden een vermindering van verstorend gedrag in de klas.
Deze tekst is geautomatiseerd gemaakt en kan nog fouten bevatten. Digibron werkt
voortdurend aan correctie. Klik voor het origineel door naar de pdf. Voor opmerkingen,
vragen, informatie: contact.
Op Digibron -en alle daarin opgenomen content- is het databankrecht van toepassing.
Gebruiksvoorwaarden. Data protection law applies to Digibron and the content of this
database. Terms of use.
Bekijk de hele uitgave van dinsdag 1 september 2015
Reformatorisch Dagblad | 16 Pagina's
Bekijk de hele uitgave van dinsdag 1 september 2015
Reformatorisch Dagblad | 16 Pagina's