Digibron cookies

Voor optimale prestaties van de website gebruiken wij cookies. Overeenstemmig met de EU GDPR kunt u kiezen welke cookies u wilt toestaan.

Noodzakelijke en wettelijk toegestane cookies

Noodzakelijke en wettelijk toegestane cookies zijn verplicht om de basisfunctionaliteit van Digibron te kunnen gebruiken.

Optionele cookies

Onderstaande cookies zijn optioneel, maar verbeteren uw ervaring van Digibron.

Bekijk het origineel

Ahold ziet winst en omzet groeien

Bekijk het origineel

+ Meer informatie

Ahold ziet winst en omzet groeien

1 minuut leestijd Arcering uitzetten

AMSTERDAM (ANP). Ahold heeft in het tweede kwartaal een hogere winst en omzet geboekt dan een jaar eerder. In Nederland wist Albert Heijn zijn marktaandeel uit te breiden, terwijl bezuinigingen de winstgevendheid op peil hielden in de Verenigde Staten.

Ahold meldde vanmorgen een omzet van 8,7 miljard euro over het tweede kwartaal. Mede dankzij gunstige wisselkoerseffecten steeg de omzet met 17 procent ten opzichte van een jaar eerder. Zonder valuta-effecten resteerde een groei van 3 procent. Het onderliggende bedrijfsresultaat verbeterde op die basis met 2 procent tot 331 miljoen euro. De nettowinst steeg met bijna een vijfde naar 195 miljoen euro.

In Nederland lag de omzet bijna 7 procent hoger dan in het tweede kwartaal van 2014. Daarbij profiteerde Albert Heijn naar eigen zeggen van verbeteringen in het assortiment. Klanten deden vaker boodschappen bij Albert Heijn, dat daardoor zijn marktaandeel wist te vergroten.

Internetactiviteiten

Het supermarktbedrijf investeert veel in zijn internetactiviteiten, zowel bij bol.com als bij Albert Heijn Online. Samen boekten die vorig kwartaal een omzetgroei van 30 procent. Door de investeringen in groei is Bol op dit moment niet winstgevend, gaf financieel directeur Jeff Carr aan. Dit verandert voorlopig echter niets aan de plannen van Ahold op dit vlak, stelde hij.

In de VS, de grootste markt van Ahold, bleef de omzet stabiel en verbeterde het bedrijfsresultaat met 7 procent. Ahold tracht zijn winkels in de VS aantrekkelijker te maken voor klanten en is tevreden over de vorderingen die daarmee worden geboekt.

Dit artikel werd u aangeboden door: Reformatorisch Dagblad

Deze tekst is geautomatiseerd gemaakt en kan nog fouten bevatten. Digibron werkt voortdurend aan correctie. Klik voor het origineel door naar de pdf. Voor opmerkingen, vragen, informatie: contact.

Op Digibron -en alle daarin opgenomen content- is het databankrecht van toepassing. Gebruiksvoorwaarden. Data protection law applies to Digibron and the content of this database. Terms of use.

Bekijk de hele uitgave van donderdag 20 augustus 2015

Reformatorisch Dagblad | 20 Pagina's

Ahold ziet winst en omzet groeien

Bekijk de hele uitgave van donderdag 20 augustus 2015

Reformatorisch Dagblad | 20 Pagina's