DenkTank buigt zich over onderwijs
AMSTERDAM (ANP). Leerlingen zijn niet gemotiveerd, ouders en leraren voelen zich niet betrokken en het onderwijssysteem is al vijftig jaar bijna niet veranderd. Redenen genoeg voor de Nationale DenkTank om te kijken hoe er in de toekomst beter geleerd kan worden.
De Nationale DenkTank 2015 gaat vanaf vandaag op zoek naar oplossingen voor de knelpunten, heeft de organisatie laten weten.
Elk jaar gaat de Nationale DenkTank over „een maatschappelijke uitdaging.” Deze keer zijn het 24 „excellente masterstudenten, pas afgestudeerden en promovendi met zeer uiteenlopende studieachtergrond” die de DenkTank vormen. „Nederland doet het niet slecht, maar voor een ambitieuze kenniseconomie nog lang niet goed genoeg”, aldus Alexander Rinnooy Kan, lid van de Raad van Advies van de Nationale DenkTank.
Volgens de denktank is een van de problemen dat leraren aan te veel regeltjes moeten voldoen en daardoor minder betrokken zijn bij individuele leerlingen. De leerling voelt zich op zijn beurt een ‘checklist-leerling’. Volgens de denktank blijkt uit onderzoek dat Nederlandse leerlingen de minst gemotiveerde van Europa zijn.
Deze tekst is geautomatiseerd gemaakt en kan nog fouten bevatten. Digibron werkt
voortdurend aan correctie. Klik voor het origineel door naar de pdf. Voor opmerkingen,
vragen, informatie: contact.
Op Digibron -en alle daarin opgenomen content- is het databankrecht van toepassing.
Gebruiksvoorwaarden. Data protection law applies to Digibron and the content of this
database. Terms of use.
Bekijk de hele uitgave van maandag 17 augustus 2015
Reformatorisch Dagblad | 20 Pagina's
Bekijk de hele uitgave van maandag 17 augustus 2015
Reformatorisch Dagblad | 20 Pagina's