Bewoner verpleeghuis klaagt weinig
UTRECHT. Bewoners van verzorgings- en verpleeghuizen klagen weinig.
Dat bleek vandaag uit een rapport van het Nederlands instituut voor onderzoek van de gezondheidszorg Nivel. Volgens het Nivel worden er in de ouderenzorg nauwelijks klachten geregistreerd.
Bewoners zeggen zelf liever niet te klagen. Hun afhankelijkheid van de zorginstelling speelt daarbij zeker een rol, maar er blijken ook heel andere overwegingen mee te spelen. Zo zien bewoners zichzelf graag als „makkelijk.” Ook willen ze graag „goed liggen” bij het personeel. Of ze willen niet dat hun verzorger „op zijn kop krijgt.”
Veel bewoners verwachten ook niet dat een klacht voor echte veranderingen zal zorgen en houden deze daarom voor zich.
Er zijn volgens het Nivel ook bewoners die zo veel zorgen hebben over de omstandigheden waarin ze leven dat ze geen energie meer hebben om te gaan klagen.
Deze tekst is geautomatiseerd gemaakt en kan nog fouten bevatten. Digibron werkt
voortdurend aan correctie. Klik voor het origineel door naar de pdf. Voor opmerkingen,
vragen, informatie: contact.
Op Digibron -en alle daarin opgenomen content- is het databankrecht van toepassing.
Gebruiksvoorwaarden. Data protection law applies to Digibron and the content of this
database. Terms of use.
Bekijk de hele uitgave van woensdag 2 oktober 2013
Reformatorisch Dagblad | 18 Pagina's
Bekijk de hele uitgave van woensdag 2 oktober 2013
Reformatorisch Dagblad | 18 Pagina's