Blauw valt in de smaak bij mannen én vrouwen
„Bij de overheid gedraagt men zich tegenwoordig zo risicomijdend, politici, ambtenaren. Dat is de dood in de pot. Je moet ook robuust zijn. (...) Er is niemand die zegt waar het met dit land naartoe moet en die daarin de mensen meeneemt. Dat vereist leiderschap en dat is risicovol.”
Oud-burgemeester en oud-minister Bram Peper. FD (26/8)
„Die papa-en-mama-shops worden nog steeds opgezet. Dat kan heel leuk zijn als hobby, maar we zijn wel op een keerpunt gekomen wil je een serieuze boterham verdienen. (...) Alleen ondernemers die zich vergaand verdiepen in nieuwe shopbehoeften en technische uitbreidingen die het gemak vergroten, kunnen succesvol worden.”
Suzan Eikelenstam is e-commercetrainer. Zij waarschuwt dat het steeds moeilijker wordt om „vanuit de bijkeuken” mee te surfen op de golf van internethandel. De Telegraaf, 27 augustus.
„Ik begrijp wel hoe het werkt. Blauw is een van de weinige kleuren die door zowel mannen als vrouwen wordt gewaardeerd. Reclamebureaus weten dat ook.”
Cameraman Peter Havermans in Trouw (27 augustus). Veel bedrijven, waaronder Microsoft, Volkswagen en Samsung, lanceerden de afgelopen maanden een reclamecampagne rond de kleur blauw.
„Als de zon schijnt, praten mijn vrouw en ik niet meer over het mooie weer, maar over panelenweer.”
Kees Zwaan uit Lelystad liet vorig jaar achttien zonnepanelen op het dak van zijn huis plaatsen. Na nog geen jaar heeft hij al ruim 765 euro op zijn energienota bespaard. Geldgids.
„Nederland heeft in Brussel nu veel minder invloed dan destijds. Dat heeft Nederland zelf gedaan, door het landbouwministerie af te schaffen. We zijn internationaal echt een landbouwnatie. Ik vind het onbegrijpelijk dat er geen ministerie meer voor is.”
Oud-minister Cees Veerman (Landbouw) in Boerderij.
„Als tuinbouw zijn we in brede zin wereldmarktleider. Als land heeft Nederland daarmee goud in handen.”
Timo Huges, die binnenkort vertrekt als algemeen directeur van FloraHolland, in het magazine van deze coöperatieve organisatie.
„Het belangrijkste is het woord obligatie. Veel mensen denken aan staatsleningen of klassieke bedrijfsobligaties. Ze hebben niet de perceptie van iets risicovols. Terwijl deze obligaties dat wel zijn. Sommige aanbieders maken gebruik van deze verwarring.”
Tim Mortelmans van toezichthouder AFM waarschuwt in het FD (27 augustus) dat de risico’s van sommige obligaties groter zijn dan beleggers denken.
„Het is niet natuurlijk dat een bedrijf zich alleen maar richt op de belangen van de klant. Een bedrijf moet zich toch ook inzettenvoor zijn eigen continuïteit. Er is altijd een spanningsveld.”
Directeur Egbert ten Cate van Bank ten Cate & Cie, die onlangs SNS Private Banking overnam, heeft naar eigen zeggen zeer tevreden klanten. Maar het belang van de klant gaat niet boven alles. Elsevier.
„De enige tijd dat ik geen werk had, was van 19 september tot 1 januari van dit jaar.”
Het weerhield oud-CDA-Kamerlid Mirjam Sterk er niet van de functie van ambassadeur jeugdwerkloosheid te aanvaarden. In RMU-NU, magazine van de RMU.
Deze tekst is geautomatiseerd gemaakt en kan nog fouten bevatten. Digibron werkt
voortdurend aan correctie. Klik voor het origineel door naar de pdf. Voor opmerkingen,
vragen, informatie: contact.
Op Digibron -en alle daarin opgenomen content- is het databankrecht van toepassing.
Gebruiksvoorwaarden. Data protection law applies to Digibron and the content of this
database. Terms of use.
Bekijk de hele uitgave van maandag 2 september 2013
Reformatorisch Dagblad | 22 Pagina's
Bekijk de hele uitgave van maandag 2 september 2013
Reformatorisch Dagblad | 22 Pagina's