Digibron cookies

Voor optimale prestaties van de website gebruiken wij cookies. Overeenstemmig met de EU GDPR kunt u kiezen welke cookies u wilt toestaan.

Noodzakelijke en wettelijk toegestane cookies

Noodzakelijke en wettelijk toegestane cookies zijn verplicht om de basisfunctionaliteit van Digibron te kunnen gebruiken.

Optionele cookies

Onderstaande cookies zijn optioneel, maar verbeteren uw ervaring van Digibron.

Bekijk het origineel

„A15 Gelderland moet verbreed”

Bekijk het origineel

+ Meer informatie

„A15 Gelderland moet verbreed”

1 minuut leestijd Arcering uitzetten

DEN HAAG (ANP). Het Gelderse deel van de A15, ongeveer tussen knooppunt Deil en knooppunt Valburg, moet worden verbreed. Dat zou de beste oplossing zijn nu de weg vol zit en „personenauto’s en vrachtwagens elkaar onbedoeld in de weg zitten.”

Daarvoor pleit de ANWB, die weggebruikers heeft ondervraagd over de „gevaarlijke” situatie op dat stuk weg. Omdat de overheid daar op korte termijn niet aan toe komt, zo stelt de automobilistenclub, moeten er op korte termijn andere maatregelen worden genomen om de verkeersveiligheid te verbeteren. De bond stelt voor om bijvoorbeeld matrixborden in te zetten, op- en afritten te verbeteren, het inhaalverbod uit te breiden en de maximumsnelheid voor personenauto’s te verlagen.

De ANWB heeft verkeersminister Schultz van Haegen gevraagd snel met maatregelen te komen.

Verladersorganisatie EVO steunt de oproep van de ANWB om op korte termijn de verkeersveiligheid te vergroten. „De A15 zit duidelijk aan de grenzen van zijn capaciteit. Er zijn structurele maatregelen nodig om de toenemende verkeersstroom, waaronder het goederenvervoer, te kunnen verwerken”, zei een woordvoerder.

Ook Transport en Logistiek Nederland vindt dat er maatregelen genomen moeten worden. Wel is TLN kritisch over het voorstel om het huidige inhaalverbod voor vrachtauto’s uit te breiden. „Het is bekend dat inhaalverboden er juist toe leiden dat vrachtauto’s in colonnes gaan rijden en de snelheidsverschillen tussen de linker- en de rechterrijstrook vergroten. TLN bepleit daarom een dynamisch inhaalverbod, voor momenten dat de verkeersdrukte hoog is.”

Dit artikel werd u aangeboden door: Reformatorisch Dagblad

Deze tekst is geautomatiseerd gemaakt en kan nog fouten bevatten. Digibron werkt voortdurend aan correctie. Klik voor het origineel door naar de pdf. Voor opmerkingen, vragen, informatie: contact.

Op Digibron -en alle daarin opgenomen content- is het databankrecht van toepassing. Gebruiksvoorwaarden. Data protection law applies to Digibron and the content of this database. Terms of use.

Bekijk de hele uitgave van zaterdag 31 augustus 2013

Reformatorisch Dagblad | 22 Pagina's

„A15 Gelderland moet verbreed”

Bekijk de hele uitgave van zaterdag 31 augustus 2013

Reformatorisch Dagblad | 22 Pagina's