Nederlander kijkt meer tv dan ooit
AMSTELVEEN. Consumenten keken nog nooit zo veel televisie als afgelopen halfjaar. De gemiddelde kijktijd nam toe met 1 procent tot 201 minuten per dag.
Dat is het hoogste aantal minuten sinds de start van de huidige meetmethode in 2007. Dat blijkt uit vandaag gepubliceerde cijfers van het Nederlandse marketingcentrum voor televisiereclame Spot.
De stijging komt doordat mensen meer ‘uitgesteld’ zijn gaan kijken, bijvoorbeeld door programma’s op te nemen of tijdelijk op pauze te zetten om even naar toilet te gaan. Inmiddels heeft een op de drie huishoudens hiervoor een harddiskrecorder op de televisie aangesloten.
Adverteerders hebben in de eerste helft van het jaar 5,6 procent minder besteed aan televisiereclame, vergeleken met een jaar eerder. Aan commercials werd 446 miljoen euro uitgegeven. Door de crisis houden adverteerders de hand op de knip, aldus Spot. Zo leidde het aanhoudend lage niveau van de autoverkopen tot een daling in de bestedingen aan autoreclames.
Deze tekst is geautomatiseerd gemaakt en kan nog fouten bevatten. Digibron werkt
voortdurend aan correctie. Klik voor het origineel door naar de pdf. Voor opmerkingen,
vragen, informatie: contact.
Op Digibron -en alle daarin opgenomen content- is het databankrecht van toepassing.
Gebruiksvoorwaarden. Data protection law applies to Digibron and the content of this
database. Terms of use.
Bekijk de hele uitgave van donderdag 29 augustus 2013
Reformatorisch Dagblad | 18 Pagina's
Bekijk de hele uitgave van donderdag 29 augustus 2013
Reformatorisch Dagblad | 18 Pagina's