Onbeperkt leven op sociale media niet populair
BAARN - Drie van de vijf Nederlanders willen dat hun onlineprofiel na hun overlijden direct wordt verwijderd. Een onbeperkt durend online 'leven' op Hyves, Facebook, LinkedIn en Twitter is daarmee niet populair.
Dat blijkt uit een gisteren gepresenteerd onderzoek van Nuvema Uitvaartverzekering. Een kwart van de ondervraagden laat de keuze om het profiel te verwijderen over aan de nabestaanden. Slechts 8 procent wil een digitale herdenk- en rouwplek.
"Nederlanders zitten niet te wachten op digitaal medelijden in de vorm van een rouw- en herdenkstatus op sociale netwerken. De dood zien ze als het einde, ook voor hun profiel op Hyves, Facebook, LinkedIn en Twitter", aldus Emile de Jong, commercieel directeur van Nuvema Uitvaartverzekering.
Deze tekst is geautomatiseerd gemaakt en kan nog fouten bevatten. Digibron werkt
voortdurend aan correctie. Klik voor het origineel door naar de pdf. Voor opmerkingen,
vragen, informatie: contact.
Op Digibron -en alle daarin opgenomen content- is het databankrecht van toepassing.
Gebruiksvoorwaarden. Data protection law applies to Digibron and the content of this
database. Terms of use.
Bekijk de hele uitgave van woensdag 19 oktober 2011
Reformatorisch Dagblad | 16 Pagina's
Bekijk de hele uitgave van woensdag 19 oktober 2011
Reformatorisch Dagblad | 16 Pagina's