Energie
"Milieu leuk, als het maar niets kost."
Kamerlid Blok van de VVD maakt zich zorgen om de prijs en de beschikbaarheid van energie. Milieuvriendelijkheid staat bij hem minder hoog op de agenda. Het Financieele Dagblad, 31 oktober.
"Ouders blijken zich vaak niet bewust van hun eigen mogelijkheden om kinderen op te voeden tot bewuste en kritische consumenten. Daarom willen wij hen daarbij ondersteunen."
Liesbeth Hop van de Stichting Reklame Rakkers. Nederlands Dagblad, 25 oktober.
"Ik moet als het ware voor iedere paddenstoel de bedieningsknopjes zien te vinden waardoor ik kan regelen hoe je de beste groeiresultaten krijgt."
Geert-Peter de Rijk teelt zeven soorten exotische paddenstoelen. Quinta.
"Wij hebben de huidige vorm van de paraplu, die dik drieduizend jaar oud is, zo veel mogelijk losgelaten. We hebben zelfs aan magnetische velden en draaiende schijven gedacht."
Gerwin Hoogendoorn brengt met zijn bedrijf SENZ Umbrella's een "stormvaste" paraplu op de markt. De ronde vorm is bij deze vinding verleden tijd. Volkskrant Banen.
"Een krantje maken is niet zo moeilijk. Zet vijfentwintig man bij elkaar en tikkerdetikkerdetik. Maar wie gaat hem lezen en vooral: hoe ga je hem verspreiden?"
Directeur Silvio de Groot van Metro moet nog zien of nieuwe gratis tabloids in Nederland van de grond komen. Kranten, een uitgave van Dijkman Offset.
"Makelaarsland is niet meer dan een digitale etalage, dit houdt niet stand. Elke NVM-makelaar kan dit doen, voor minder geld."
Directeur Ed van de Bijl van de Landelijke Makelaars Vereniging, een concurrent van de NVM. Intermediair.
"Wil je in aanmerking komen voor een beurs? Zorg ervoor dat je niet te veel studiepunten haalt. () Bouw een zo groot mogelijke studieschuld op bij de Informatie Beheer Groep. En waak er vooral voor dat je te veel werkt naast je studie."
Inger Kuin, redacteur en filosofiestudent, weet uit eigen ervaring dat de taaie beurzenbureaucratie ambitieuze studenten behoorlijk demotiveert. Nrc.next.
"In de kersenboom in onze tuin hingen we een radio die de hele dag op 1 stond. Blijkbaar hielden de vogels niet van radio 1, want ze bleven weg. Op een dag was de radio kapot en weer een dag later waren de kersen weg."
Columnist Jeroen de Koe in Van Nature, relatieblad van Natuurmonumenten.
"Er kunnen veel blokkades zijn waardoor dankbaarheid heel moeilijk wordt. Het bepaalt ons bij het feit dat zelfs dankbaarheid een gave van God is. Hij moet onze ogen ervoor openen."
Eindredacteur Marian Heek in haar Redactioneel, vooruitblikkend naar de komende dankdag. Elizabethbode.
""Maar waarom doet u het niet gewoon per post, in een
envelop?" vroeg ik. "Maar meneer, wie verstuurt er nu nog post?" antwoordde de man aan de andere kant. Ik had bijna mijn abonnement opgezegd, maar dat was ik niet, KLM-abonnee."
Zelfs KLM, "onze nationale trots", werkt liever met e-mail dan met papier, merkt columnist Rob Schouten. Trouw, 27 oktober.
"Zeepbellen, windhandel en de nieuwe kleren van de keizer, ik kan goed zonder. () Vermoeidheid dreigt wanneer de zoveelste charlatan de onzekere medemens een poot probeert uit te draaien met alweer een wonderdieet."
Harry van Dooren, hoofdredacteur van de Consumentengids, neemt afscheid van de Consumentenbond.
"In een breed medium adverteren met onze fietsen is schieten met hagel."
Sparta promoot gericht de verschillende typen fietsen. Voor moederfietsen adverteert hij in Ouders van Nu en met de langemensenfiets in het volleybalclubblad vertelt Mark Kuper, manager sales en marketing, in Elsevier.
Deze tekst is geautomatiseerd gemaakt en kan nog fouten bevatten. Digibron werkt
voortdurend aan correctie. Klik voor het origineel door naar de pdf. Voor opmerkingen,
vragen, informatie: contact.
Op Digibron -en alle daarin opgenomen content- is het databankrecht van toepassing.
Gebruiksvoorwaarden. Data protection law applies to Digibron and the content of this
database. Terms of use.
Bekijk de hele uitgave van dinsdag 31 oktober 2006
Reformatorisch Dagblad | 18 Pagina's

Bekijk de hele uitgave van dinsdag 31 oktober 2006
Reformatorisch Dagblad | 18 Pagina's