Zoetwaren en snacks gaan erin als koek
ZEIST (ANP) - De Nederlander lust wel pap van snacks en zoetwaren. Chocola, drop, biskwie, banket en snijkoek vliegen over de toonbank. Vorig jaar groeide deze markt met 3,4 procent naar 6,2 miljard gulden.
Dat heeft het Studiecentrum Snacks en Zoetwaren gemeld. Ook in 1997 groeide de consumptie al. Ongeveer eentiende van de uitgaven aan voedings- en genotmiddelen gaat naar de snacks. Supermarkten zetten er jaarlijks ruim 4 miljard gulden in om, de verkoop bij benzinestations, warenhuizen en tabakswinkels bleef stabiel.
Chocoladedragees en de grote chocoladerepen deden het goed, de kleinere repen lopen wat achter. Drop deed het na een dipje in 1997 weer beter, vooral door de luxere soorten. Biskwie, banket en snijkoek uit de fabriek deden het veel beter dan de ambachtelijk bereide soorten. Toppers waren de kleine cakejes, de tussendoortjes en het seizoenbanket.
Deze tekst is geautomatiseerd gemaakt en kan nog fouten bevatten. Digibron werkt
voortdurend aan correctie. Klik voor het origineel door naar de pdf. Voor opmerkingen,
vragen, informatie: contact.
Op Digibron -en alle daarin opgenomen content- is het databankrecht van toepassing.
Gebruiksvoorwaarden. Data protection law applies to Digibron and the content of this
database. Terms of use.
Bekijk de hele uitgave van vrijdag 12 maart 1999
Reformatorisch Dagblad | 22 Pagina's

Bekijk de hele uitgave van vrijdag 12 maart 1999
Reformatorisch Dagblad | 22 Pagina's