Inschuiven viaduct A15 Wijngaarden een huzarenstukje
SLIEDRECHT - Het stalen spoorwegviaduct ter hoogte van de afslag Wijngaarden van de A15 wordt van vrijdag 20 tot en met zondag 22 juni vervangen door een betonnen overspanning. In die periode liggen het weg- en treinverkeer stil.
Verkeer wordt omgeleid. Treinreizigers kunnen gebruikmaken van bussen. Dat meldt Rijkswaterstaat in de A15-krant, een uitgave over belangrijke werkzaamheden aan rijksweg A15.
Het stalen spoorwegviaduct van de spoorlijn Dordrecht-Geldermalsen moet wijken voor een langer viaduct. Om dit mogelijk te maken, moet de spoordijk gedeeltelijk worden afgegraven. Gedurende de dagen waarin de afsluiting geldt, zullen vijzels centimeter voor centimeter de twee miljoen kilo wegende brug over een speciale schuifbaan naar steunpunten duwen. Een paar weken later, op 5 en 6 juli, krijgt de nieuwe onderdoorgang onder het spoor ook een spoorviaduct ingeschoven.
Het betonnen viaduct dat in juni wordt aangelegd, is tachtig meter lang. Het huidige viaduct meet dertig meter. Volgens Rijkswaterstaat is er sprake van een „huzarenstukje”. Het nieuwe brugdek is het zwaarste en langste dat ooit op deze manier op zijn plek is gebracht.
Deze tekst is geautomatiseerd gemaakt en kan nog fouten bevatten. Digibron werkt
voortdurend aan correctie. Klik voor het origineel door naar de pdf. Voor opmerkingen,
vragen, informatie: contact.
Op Digibron -en alle daarin opgenomen content- is het databankrecht van toepassing.
Gebruiksvoorwaarden. Data protection law applies to Digibron and the content of this
database. Terms of use.
Bekijk de hele uitgave van dinsdag 25 maart 1997
Reformatorisch Dagblad | 20 Pagina's
Bekijk de hele uitgave van dinsdag 25 maart 1997
Reformatorisch Dagblad | 20 Pagina's