Conjunctuur maakt acquisities Atag makkelijker
ULFT (ANP) - De verslechterde conjunctuur maakt de uitvoering van het acquisitiebeleid van Atag (keukenapparatuur, fietsen, verlichting en verwarming) gemakkelijker. Dat geldt zeker voor Duitsland, een land dat voor uitbreidingen hoog op het verlanglijstje van Atag staat.
Dat zei directievoorzitter ir. J. Manschot bij de presentatie vaii het jaarverslag. In plaats van overnemingen zijn ook allianties mogelijk. Atag Verwarming is al voor 40 procent eigendom van het Duitse Robert Bosch.
Financieel zijn er voor nieuwe overnemingen nauwelijks barrières. Een bedrijf dat tot de ƒ 20 miljoen gaat kosten, kan uit de aanwezige geldstromen worden worden gefinancierd. Als het om grotere bedragen gaat, moet een emissie, onderhands of openbaar, niet worden uitgesloten. Het acquisitiebeleid richt zich op de bestaande produktiegroepen en geografisch op Europa, waarbij Atag zeer voorzichtig is met Zuid-Europa.
Atag zag vorig jaar de omzet stijgen van ƒ 504 miljoen naar ƒ 619 miljoen en de nettowinst van ƒ 20,9 miljoen naar ƒ 23 miljoen.
Deze tekst is geautomatiseerd gemaakt en kan nog fouten bevatten. Digibron werkt
voortdurend aan correctie. Klik voor het origineel door naar de pdf. Voor opmerkingen,
vragen, informatie: contact.
Op Digibron -en alle daarin opgenomen content- is het databankrecht van toepassing.
Gebruiksvoorwaarden. Data protection law applies to Digibron and the content of this
database. Terms of use.
Bekijk de hele uitgave van woensdag 24 maart 1993
Reformatorisch Dagblad | 18 Pagina's
Bekijk de hele uitgave van woensdag 24 maart 1993
Reformatorisch Dagblad | 18 Pagina's