Treinreizigers zullen sneller worden ingelicht over oponthoud
DEN HAAG — Snelle en betrouwbare informatie aan treinpassagiers over een onvoorzien oponthoud is van het grootste belang. De NS vindt dat ook, en in de voorschriften voor treinpersoneel staat dan ook, dat reizigers ingelicht moeten worden zo gauw vaststaat dat een oponthoud vijf minuten of langer duurt.
Minister Tuijnman van Verkeer en Waterstaat heeft dat geantwoord op schriftelijke vragen van het socialistisch Tweede-kamerlid Schaapman. Aanleiding was een oponthoud, in november, van ongeveer vier minuten van de Intercity Utrecht-Groningen bij het Noorddrentse De Punt, waar een treinkaping heeft plaatsgevonden. Er zou toen lichte paniek zijn ontstaan.
De treinenloop heeft de afgelopen tijd veel hinder van gladde rails door bladafval ondervonden Dit is — volgens minister Tuijnman — een van de factoren als gevolg waarvan de NS te kampen heeft gehad met een te hoog niveau van kleinere vertragingen. In vergelijking met andere jaren is het aantal ernstige verstoringen niet of nauwelijks toegenomen.
Deze tekst is geautomatiseerd gemaakt en kan nog fouten bevatten. Digibron werkt
voortdurend aan correctie. Klik voor het origineel door naar de pdf. Voor opmerkingen,
vragen, informatie: contact.
Op Digibron -en alle daarin opgenomen content- is het databankrecht van toepassing.
Gebruiksvoorwaarden. Data protection law applies to Digibron and the content of this
database. Terms of use.
Bekijk de hele uitgave van woensdag 9 januari 1980
Reformatorisch Dagblad | 10 Pagina's
Bekijk de hele uitgave van woensdag 9 januari 1980
Reformatorisch Dagblad | 10 Pagina's