Reclame
Kritiek had de Stichting ondermeer op de manier waarop reclame gemaakt wórdt voor de honde- en kattevoeders. „Vanuit de diervoederindustrie tracht men niet zozeer het dier alswel de baas het • water in de mond te brengen door het produkt een in mensenogen zo smakelijk mogelijk uiterlijk te geven." Verfoeilijke aanbevelingen als „puur natuur" komen we dan ook op de verpakkingen van kon- ' devoer tegen. Ook de tv-reclame- '• uitingen betreffende honde- en kattevoer komen enigszins lachwekkend over: ,,Mag ik eens rui- '_ ken? Wat heerlijk!" is de uitroep van een aan een blikje hondevoer ' snuffelende mevrouw. En een andere deelt mee: „Echt vlees ruik je dan, ik zou het zelf wel op willen eten." Van goede reële voorlichting in de reclame voor huisdierenvoer zitten we volgens de Stichting vergelijkend warenonderzoek nog ver vandaan. Microbiologisch bleken alle voeders oké te zijn. In geen van deprodukten werden kiemen aangetroffen.
Deze tekst is geautomatiseerd gemaakt en kan nog fouten bevatten. Digibron werkt
voortdurend aan correctie. Klik voor het origineel door naar de pdf. Voor opmerkingen,
vragen, informatie: contact.
Op Digibron -en alle daarin opgenomen content- is het databankrecht van toepassing.
Gebruiksvoorwaarden. Data protection law applies to Digibron and the content of this
database. Terms of use.
Bekijk de hele uitgave van maandag 31 december 1979
Reformatorisch Dagblad | 10 Pagina's
Bekijk de hele uitgave van maandag 31 december 1979
Reformatorisch Dagblad | 10 Pagina's