Rotterdam concentreert zich in wervingsbeleid op Verre Oosten
ROTTERDAM — De Rotterdamse haven gaat het accent in het acquMÏtiebeleid volgend jaar leggen op het Verre Oosten en vooral op Japan en de vijf Asean-landen: Indonesië, Maleisië, Filippijnen, Singapore en Thailand. Van Japan hoopt Rotterdam een aandeel te krijgen in het sterk stijgend aantal buitenlandse investeringen.
De Asean-landen zijn in trek door hun sterke expansie in de uitvoer van tropische produkten, tin en olie.
Dat staat in een nota, die het gemeentelijk bureau economische ontwikkeling en werving gisteren heeft gepubliceerd. Naast het Verre Oosten mikt Rotterdam op de Verenigde Staten (steeds weer goed voor nieuwe exportprodukten) en de bondsrepubliek Duitsland, als Nederlandse grootste handelspartner.
Binnen Europa krijgt ook GrootBrittannië extra aandacht. Volgens de nota is er bij Britse bedrijven een groeiende belangstelling voor vestiging van dochterbedrijven op het vasteland en vooral Nederland gooit hoge ogen, aldus de nota.
Het Rotterdamse wervingsbeleid gaat gepaard met advertenties in buitenlandse bladen. Daarmee is alleen al zo'n 300.000 gulden gemoeid. Daarnaast organiseren bedrijfsleven en gemeente samen „verkoop-reizen" naar het buitenland.
Deze tekst is geautomatiseerd gemaakt en kan nog fouten bevatten. Digibron werkt
voortdurend aan correctie. Klik voor het origineel door naar de pdf. Voor opmerkingen,
vragen, informatie: contact.
Op Digibron -en alle daarin opgenomen content- is het databankrecht van toepassing.
Gebruiksvoorwaarden. Data protection law applies to Digibron and the content of this
database. Terms of use.
Bekijk de hele uitgave van donderdag 6 december 1979
Reformatorisch Dagblad | 12 Pagina's
Bekijk de hele uitgave van donderdag 6 december 1979
Reformatorisch Dagblad | 12 Pagina's