Reclame
Ook hij bond de slagers op het hart de klanten meer te gaan voorlichten. Ze zouden dan niet meer alleen als vakman en verkoper op moeten treden, maar ook als adviseur, en zodoende de consument wegwijs moeten maken in aangelegenheden als vetconsumptie en zoutgebruik. Natuurlijk zouden de reclamecampagnes van de slagersbranche met die ontwikkeling mee 'moeten gaan. De roep tot minder vet en minder zout eten zou ook hier door moeten klinken, zodat niet allerlei dingen aangeprezen worden waarvan de slager de consument heeft laten weten dat het nuttigen ervan niet zo heel best is voor de gezondheid. Van der Meijs wees erop dat de slagers wat dit betreft grote mogelijkheden hebben omdat ze dicht bij het publiek staan.
De consumenteninformatie heeft natuurlijk weinig zin wanneer ze niet zinvol en begrijpelijk is, zo vond Jonker. ,,Reclamekreten als ,,meervoudig onverzadigde vetzuren" zeggen de consument niets", zo merkte hij terecht op. Ook aanduidingen als ,,prima kwaliteit", simpel, maar desalniettemin nietszeggend, zijn volgens Jonker niet voldoende. De naamgeving van het produkt kan naar zijn mening de klant veel zeggen over het stuk vlees.
Deze tekst is geautomatiseerd gemaakt en kan nog fouten bevatten. Digibron werkt
voortdurend aan correctie. Klik voor het origineel door naar de pdf. Voor opmerkingen,
vragen, informatie: contact.
Op Digibron -en alle daarin opgenomen content- is het databankrecht van toepassing.
Gebruiksvoorwaarden. Data protection law applies to Digibron and the content of this
database. Terms of use.
Bekijk de hele uitgave van maandag 26 november 1979
Reformatorisch Dagblad | 8 Pagina's
Bekijk de hele uitgave van maandag 26 november 1979
Reformatorisch Dagblad | 8 Pagina's