Rubriek voor de consument door: Anneke Verhoeven i
Dat de consument in de loop deijaren ten aanzien van het hem aangeboden produkt steeds kritischer is geworden, behoeft geen betoog. Vroeger was men over het algemeen tevreden wanneer het ge-koekte artikel zo op het oog deugdelijk was; de prijs telde natuurlijk ook zwaar mee. Tegenwoordig kijkt de huisvrouw vooral bij he,t kopen van voedingsmiddelen veel verder dan de buitenkant. Hoe is het produkt samengesteld, waar komt het vandaan, zijn er schadelijke stoffen aan toegevoegd? Kortom, de klant wil zoveel mogelijk informatie hebben over het betreffende artikel en stelt zich er niet mee tevreden wanneer de winkelier hoe overtuigend ook zegt dat de kwaliteit uitstekend is. Hoewel de winkelier het niet altijd even leuk vindt om de klant allerlei geheimen omtrent de samenstelling of herkomst van zijn produkten toe te vertrouwen, zal hij toch in. moeten spelen op de wensen van de klant, die tenslotte koning is. ^
Jian de slagers zal het in eik geval niet liggen. Tijdens een vorige week gehouden najaarsvergadering van de Algemene Nederlandse Slagersbond (ANS), deelde drs. J. G. Jonker, directeur van de Slagersvakschool mee, dtit de slagersbranche zich in de toekomst meer en meer moet gaan voorbereiden op de steeds kritischer wordende consument. ,,Dat betekent onder meer een verbeterde informatie over het vlees, wat erin zit, hoe het bereid is en van welk dier he.^ afkomt."
Deze tekst is geautomatiseerd gemaakt en kan nog fouten bevatten. Digibron werkt
voortdurend aan correctie. Klik voor het origineel door naar de pdf. Voor opmerkingen,
vragen, informatie: contact.
Op Digibron -en alle daarin opgenomen content- is het databankrecht van toepassing.
Gebruiksvoorwaarden. Data protection law applies to Digibron and the content of this
database. Terms of use.
Bekijk de hele uitgave van maandag 26 november 1979
Reformatorisch Dagblad | 8 Pagina's
Bekijk de hele uitgave van maandag 26 november 1979
Reformatorisch Dagblad | 8 Pagina's