Rijgedrag
In de woongebieden moet het sluipverkeer worden geweerd en dient het autoverkeer niet te overheersen ten opzichte van fietsers en voegangers. Ook het rijgedrag van de autobezitter moet worden aangepast. Fietsers en voetgangers krijgen in het rapport veel aandacht. Voorgesteld wordt om beter op elkaar afgestemde routes te ontwerpen en betere oversteekplaatsen te vormen. Aanbevolen wordt ondermeer om een fietspad aan te leggen onder de Julianabrug en verbindingen tussen de fietspaden op de noordelijke oprit van de brug en de Van Lierestraat en de Van Houtenstraat. Bij het Hoomesplein dient de oversteek te worden verbeterd. Daarvoor worden vier varianten genoemd, waaronder een fiets-voetgangerstunnel oostelijk van de Pauwstraat. Van belang voor fietsers en voetgangers is ook de aanpassing van het kruispunt Boerslaan - Parsstraat - Hoorneslaan. Gekozen wordt voor de oplossing van een z.g. bajonetaansluiting, die ontstaat door de aansluiting van de Boerslaan iets in westelijke richting te verschuiven.
Deze tekst is geautomatiseerd gemaakt en kan nog fouten bevatten. Digibron werkt
voortdurend aan correctie. Klik voor het origineel door naar de pdf. Voor opmerkingen,
vragen, informatie: contact.
Op Digibron -en alle daarin opgenomen content- is het databankrecht van toepassing.
Gebruiksvoorwaarden. Data protection law applies to Digibron and the content of this
database. Terms of use.
Bekijk de hele uitgave van donderdag 22 november 1979
Reformatorisch Dagblad | 14 Pagina's
Bekijk de hele uitgave van donderdag 22 november 1979
Reformatorisch Dagblad | 14 Pagina's