Digibron cookies

Voor optimale prestaties van de website gebruiken wij cookies. Overeenstemmig met de EU GDPR kunt u kiezen welke cookies u wilt toestaan.

Noodzakelijke en wettelijk toegestane cookies

Noodzakelijke en wettelijk toegestane cookies zijn verplicht om de basisfunctionaliteit van Digibron te kunnen gebruiken.

Optionele cookies

Onderstaande cookies zijn optioneel, maar verbeteren uw ervaring van Digibron.

Bekijk het origineel

AUTOMATEN IN STEEDS MEER BEDRIJVEN

Bekijk het origineel

+ Meer informatie

AUTOMATEN IN STEEDS MEER BEDRIJVEN

Nieuw afzetgebied voor dranken

1 minuut leestijd Arcering uitzetten

Bij zijn bezoek aan de pas afgelopen Jaarbeurs van het Oosten" viel het op, dat er zoveel stands met automaten exposeerden. Vooral automaten voor koffie en frisdranken waren in ruime sortering aanwezig.

Uit onlangs verstrekte gegevens blijkt nu dat een groot deel van het gestegen verbruik van frisdranken moet worden toegeschreven aan het installeren van automaten in allerlei bedrijven.

Sedert 1966 is het verbruik van frisdranken in ons land gestegen van 452 miljoen liter tot 695 miljoen liter in 1970, hetgeen dus een stijging betekent van 54 pet.

Het snelstgroeiende deel van de frisdrankenmarkt treft men echter aan in de sector der grootverbruikers, waar het aantal liters frisdranken dat door middel van premixcontainer.? wordt verkocht met 94 pet. is opgelopen van 9.8 miljoen liter in 1966 tot 19 miljoen liter in het afgelopen jaar, aldus door Hero Conserven te Breda verstrekte gegevens.

De afzet van frisdranken aan bedrijfskantines e.d. geschiedt bij Hero grotendeels middels de groothandel, terwijl het plaatsen van automaten en tapinstallaties door het bedrijf zelf wordt verzorgd. Tot het leveringsprogramma behoren flessenautomaten met koeling, premix- en postmixbekerautomaten en tapinstallaties. Premix is nog in volle groei, doch vooral bij de grote bedrijfskantines zou de postmix in snelle opkomst zijn.

Ook de grotere en kleinere koffieleveranciers trachten hun koffieomzet op deze wijze te vergroten. Zij bieden daarbij automaten voordelig en op gemakkelijke condities aan, want het gaat hun uiteindelijk om de koffie-omzet.

Dit artikel werd u aangeboden door: Reformatorisch Dagblad

Deze tekst is geautomatiseerd gemaakt en kan nog fouten bevatten. Digibron werkt voortdurend aan correctie. Klik voor het origineel door naar de pdf. Voor opmerkingen, vragen, informatie: contact.

Op Digibron -en alle daarin opgenomen content- is het databankrecht van toepassing. Gebruiksvoorwaarden. Data protection law applies to Digibron and the content of this database. Terms of use.

Bekijk de hele uitgave van zaterdag 2 oktober 1971

Reformatorisch Dagblad | 14 Pagina's

AUTOMATEN IN STEEDS MEER BEDRIJVEN

Bekijk de hele uitgave van zaterdag 2 oktober 1971

Reformatorisch Dagblad | 14 Pagina's