LEIDERDORP
Tijdrede Ds, Dorsman van Schelluinen
Voor onze Kiesver, trad op woensdag 15 Januari Ds. Dorsman ons op in een overvolle zaal met een tijdrede naar aanleiding van Jez, 9 ; 11 en 12, een tijd van vrede en geen gevaar, Samaria is verwoest, Maar, zegt de mensch, de tichelsteenen zijn gevallen, met u'tgehouwen steenen zullen we weer bouwen. Samaria in het teeken van herstel en vernieuwing. De mensch, zwaar is hij getuchtigd maar Zijn hand is nog tegen hem uitgestrekt. Heden ten'dage de toorn Gods is tegen ons ontbrand, we hebben geleefd naar het goeddunken van ons eigen hart. Maar er is sen God die leeft en op deze aarde ironnis geeft, God was doodverlaard, hoort de roede en W^e haar oesteld heeft, Wat een slagen, oor-Qó en puin, vele mannen zijn gevalen en wat is het antwoord geveest. Ga maar n et-te ver van huis, wie geen vreemdeling is in eigen jart en leven, die weet wat daar luisve^t, laat ons eten en drinken, )e mensch, en de Heere werd naar croon en troon gestooten, een vrede n de ongunst des Heeren, Zijn hand s no< 5 uitgestrekt. De roede komt nog liet neer, maar komen zal hij, ik heb je geslagen, maar zij hebben geen pijn gevoeld. Zij weigeren beschaamd te worden, ons volk zweeft over den dansvloer, den geest van den tijd, naar de rampzaligheid, Hoe wordt Gods dag, door onze jeugd en ook ouderen gevierd,
In de kijkkasten van Satan, dat is het beeld van Nederland, Tusschen de pninhoopen. En hoe is het beeld der Kerk van onze dagen? Spreekt ons van zachte dingen, het is alles ontzettend. Zijne hand is nog uitgestrekt, de weeën komen al weer, Indlë staat in brand, het roode paard van den oorlog is weer komende, ondanks Ver, Naties,
Spr. besloot deze ernstige rede met 'n persoonlijk woord, waarin hij er op wees, dat er bange tijden voor de deur staan. Ook voor h^t Sion Gods is de ti; d benauwd. On-en bijgeloof gaan hand in hand. De Heere binde de ernst der eeuwigheid op ons aller harte, Zün hand is nog uitgestrekt. Bekeer U dan voor dat de klok OD 12 uur staat. Want dan is het te laat. dan zal Jezus komen. Maranatha, om te oordeelen, de levenden en de dooden,
Deze tekst is geautomatiseerd gemaakt en kan nog fouten bevatten. Digibron werkt
voortdurend aan correctie. Klik voor het origineel door naar de pdf. Voor opmerkingen,
vragen, informatie: contact.
Op Digibron -en alle daarin opgenomen content- is het databankrecht van toepassing.
Gebruiksvoorwaarden. Data protection law applies to Digibron and the content of this
database. Terms of use.
Bekijk de hele uitgave van donderdag 13 februari 1947
De Banier | 8 Pagina's