Digibron cookies

Voor optimale prestaties van de website gebruiken wij cookies. Overeenstemmig met de EU GDPR kunt u kiezen welke cookies u wilt toestaan.

Noodzakelijke en wettelijk toegestane cookies

Noodzakelijke en wettelijk toegestane cookies zijn verplicht om de basisfunctionaliteit van Digibron te kunnen gebruiken.

Optionele cookies

Onderstaande cookies zijn optioneel, maar verbeteren uw ervaring van Digibron.

Bekijk het origineel

Hoofdbedrijfschap Detaihandel informeert regional over de Week van de Winkel

Bekijk het origineel

+ Meer informatie

Hoofdbedrijfschap Detaihandel informeert regional over de Week van de Winkel

2 minuten leestijd Arcering uitzetten

Het Hoofdbedrijfschap Detailhandel (HBD) houdt in januari en februari 1992 tien regionale bijeenkomsten om bestuurders van ondernemersverenigingen nader te informeren over de Week van de Winkel.

Deze week staat van 6 tot en met 11 apnl op het programma en maakt deel uit van de grootscheepse landelijke imagocampagne De winkel daar maakje de mooiste dingen mee'

Het HBD wil tijdens de regionale bijeenkomsten laten zien hoe detaillisten de Week van de Winkel lokaal kunnen invullen Het Hoofdbedrijfschap Detailhandel komt dan met suggesties en konkrete tips, waarmee ondernemersverenigingen/ondernemers aan de slag kunnen gaan

Zelf zorgt het HBD voor landelijke ondersteuning van aktiviteiten tijdens de Week van de Winkel Dit landelijk evenement is bedoeld om de winkel als een voor velen aantrekkelijke werkplek onder de aandacht van het publiek te brengen

Consulenten

Het IS belangnjk dat zoveel mogelijk winkelgebieden/winkelcentra en detaillisten meedoen aan deze Week van de Winkel om er een jaarlijks terugkerend succes van te maken Aan het informatieve programma verlenen ook consulenten van het KNOV en het NCOV hun medewerking Er zal royaal gelegenheid zijn tot het stellen en het uitwisselen van ideeën

Alarmerend

De campagne 'de winkel daar maak je de mooiste dingen mee' werd m mei van du jaar gelanceerd omdat het voor detaillisten steeds moeilijker wordt om geschikt winkelpersoneel aan te trekken

Een onderzoek van het Economisch Insntuut voor het Midden­ en Kleinbednjf bracht alarmerende feiten aan het licht In de afgelopen vier jaar halveerde het aantal werkzoekenden dat zich bij arbeidsbureaus het inschnj ven voor een baan in de detailhandel

In het jaar 2000 zal het aantal schoolverlaters dat jaarlijks beschikbaar komt de helft minder zijn dan nu En schoolverlaters vormen juist een van de belangnjkste bronnen waaruit de detailhandel sinds jaar en dag put Het onderzoek bracht ook aan het licht dat het imago van de detailhandel bij schoolverlaters en werkzoekenden te wensen overlaat

Dit artikel werd u aangeboden door: Eilanden-Nieuws

Deze tekst is geautomatiseerd gemaakt en kan nog fouten bevatten. Digibron werkt voortdurend aan correctie. Klik voor het origineel door naar de pdf. Voor opmerkingen, vragen, informatie: contact.

Op Digibron -en alle daarin opgenomen content- is het databankrecht van toepassing. Gebruiksvoorwaarden. Data protection law applies to Digibron and the content of this database. Terms of use.

Bekijk de hele uitgave van vrijdag 20 december 1991

Eilanden-Nieuws | 40 Pagina's

Hoofdbedrijfschap Detaihandel informeert regional over de Week van de Winkel

Bekijk de hele uitgave van vrijdag 20 december 1991

Eilanden-Nieuws | 40 Pagina's