RIJKSBIJDRAGE VOOR DE AANPAK VAN GEVAARLIJKE WEG SITUATIES
Minister Tuijnman (Verkeer en Waterstaat) heeft per brief aan de wegbeheerders bekend gemaakt, dat zij onder bepaalde voorwaarden kunnen rekenen op financiƫle steun van het rijk bij de aan pak van erkeersongevallenconcentraties Deze bijdrageregeling is een vervolg op de Handleiding aanpak verkeersongevallenconcentraties, die een jaar geleden aan de wegbeheerders werd toegezonden
In het verleden is gebleken, dat langs het wegennet op bepaalde plaatsen meer verkeersongevallen voorkomen, dan elders (black-spots) Dit gegeven leidde ertoe, dat de Direktie Verkeersveiligheid (Verkeer en Waterstaat) een handleiding voor de verbetering van deze wegensituaties heeft ontworpen, onder de naam ,,Handleiding aanpak verkeersongevallenconcentraties"
(AVOC) Om nu de wegbeheerders inderdaad in staat te stellen, onder meer door onderzoek en analyse, deze gevaarlijke wegsituaties te verbeteren, heeft minister Tuijnman een njksbijdrage in het vooruitzicht gesteld De regeling bestaat uit twee onderdelen eerstens een gedeeltelijke vergoeding van de kosten die gepaard gaan met de inschakeling van particuliere adviesbureau's Ten tweede komt er een bijdrageregeling voor experimenten Deze experimenten zullen als doel hebben meer kennis en ervaring op te doen over het effect van infrastructurele maatregelen, die de onveiligheid van het verkeer bestrijden De bijdrage in de kos
De bijdrage in de kosten van particuliere adviesbureau"s is bepaald op tachtig procent van de geraamde projectkosten.
Deze tekst is geautomatiseerd gemaakt en kan nog fouten bevatten. Digibron werkt
voortdurend aan correctie. Klik voor het origineel door naar de pdf. Voor opmerkingen,
vragen, informatie: contact.
Op Digibron -en alle daarin opgenomen content- is het databankrecht van toepassing.
Gebruiksvoorwaarden. Data protection law applies to Digibron and the content of this
database. Terms of use.
Bekijk de hele uitgave van vrijdag 24 april 1981
Eilanden-Nieuws | 12 Pagina's